اتحادیه صنف دارندگان رستوران و سلف‌سرویس‌های تهران

امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

خبر شماره ۱۰۴۷

منع بکارگیری اتباع خارجی غیرمجاز در رستوران‌ها

تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۳۹۶ , بازدید: ۴۰۱۸
واحدهای صنف رستوران اجازه ندارند اتباع خارجی غیرمجاز(افاغنه) را به‌عنوان کارگر ساده به کار گمارند.

 

 

واحدهای صنف رستوران اجازه ندارند اتباع خارجی غیرمجاز(افاغنه) را به‌عنوان کارگر ساده به کار گمارند.

 

به گزارش روابط عمومی اتحادیه صنف دارندگان رستوران تهران، علی فاضلی، رییس اتاق اصناف تهران در بخشنامه‌ای از واحدهای صنفی خواست تا به هر نحو از بکارگیری اتباع خارجی غیرمجاز خودداری کنند.

 

فاضلی در این بخشنامه با استناد به نامه معاونت نظارت بر اماکن عمومی بر ضرورت اجرای آن تأکید کرده است.

 

متن نامه معاونت نظارت بر اماکن عمومی پاوا فاتب درباره بکارگیری اتباع خارجی در واحدهای صنفی به شرح زیر است:

« برخی از اتحادیه‌های صنفی بخصوص صنف خشکبار و مواد غذایی در منطقه مولوی و ستارخان اقدام به بکارگیری اتباع خارجی غیرمجاز(افاغنه) بعنوان کارگر ساده می‌نمایند. این در حالیست که بر اساس ماده 20 و 181 قانون کار چنانچه کارفرمایان، اتباع خارجی فاقد پروانه کار و یا افرادی که مدت اعتبار پروانه کارشان منقضی شده است به کار گمارند و یا اتباع خارجی را در کاری غیر از آنچه در پروانه کار آنها قید شده است، بپذیرند و یا در مواردی که رابطه استخدامی تبعه خارجی با کارفرما قطع می‌گردد، مراتب را به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام ننمایند باتوجه به شرایط و امکانات خاطی و مراتب جرم به مجازات حبس از 91 تا 180 روز محکوم خواهند شد.

لذا خواهشمند است با توجه به احتمال اقدامات بیوتروریستی، تذکرات لازم را به اتحادیه‌های صنفی در خصوص ممنوعیت بکارگیری اتباع خارجی غیرمجاز بویژه اتحادیه‌های مرتبط با مواد غذایی ازجمله خشکبار ارائه و نتیجه جهت بهره‌برداری به این معاونت منعکس گردد».

 

پیوندها

تمام حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به اتحادیه صنف دارندگان رستوران و سلف‌سرویس‌های تهران می باشد و هرگونه کپی برداری پیگرد قانونی به همراه دارد.
© rst-teh.ir All rights reserved 2016